11
jan

VILLEROY & BOCH – fine-dining tálalás otthon

A kulináris trendek talán sosem voltak annyira a figyelem középpontjában, mint napjainkban. Fontos lett egészségesen étkezni, fontos lett minden részletét, ízét, illatát, látványát élvezni, és fontos lett mindezt szépen tálalni…

Úgy tűnik egyre nő az igény a tálalást figyelemfelkeltővé tenni, hiszen a látvány erősen befolyásolja az étkezés összetett élményét. Nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy a tálalás esztétikája hatással van az étkezés hedonista hármasára – várakozás, beteljesülés, emlékezés – de még az étel ízére.

Érdekes és sokan nem is gondolnának, de napjaink nyugati gasztronómiájának és az új tálalási trendek megértéséhez elengedhetetlen a japán kultúra, valamint a 20. század második felében kibontakozó francia, un. nouvelle cuisiene (új konyha) találkozásának megértése.

“Ennek az együttműködésnek a legfotosabb állomása  az 1964-es Tokiói Olimpia volt, itt talákozott először egyással az ötvenes évek első francia TV-szakácsa, Raymond Oliver (ő volt a francia olimpiai csapat séfje), valamint Shizuo Tsuji, az oszakai szakácsiskola tulajdonosa. A francia-japán kapcsolatok kiteljesedésével francia szakácsok utaztak Japánba tanítani, miközben olyan, a nyugati szakácsművészetre erőteljes hatással bíró keleti technikákat, elveket is megtanultak és magukkal hoztak, mint a japán tálalási mód (service a`la japonaise) és artisztika. A vibráló színek, az étel alá, a tányérra terített mártás, a vertikális építkezés, a gőzölés, a nyers halak, a ropogós zöldségek, a természetes ízek, de mindenekelőtt az egyensúly és a szezonalitás ázsiai filozófiája új, frissítő szellemet hozott a nyugati kulináris világba.”

A gasztronómia ezen szintje megköveteli az igényes tálalást az pedig a megfelelő méretű, színű, anyagú és formájú tányérokat. A művészi ihletésű, trendi tálalás már a fine-dining mesterfoka,  az ilyen módon tálalt ételeket nem csak szebbnek és kívánatosabbnak látjuk, de ízletesebbnek is érezzük.

A VILLEROY & BOCH legújabb étkészlete, a Manufacture Rock és a Manufacture Rock Blanc gyönyörűen illeszkedik ehhez a gasztrofilozófiához. Tányérjai a tiszta minimalizmust képviselik, mind színeikben, mind designjukban.  A hasított pala hatású, alapanyagában színezett finom porcelánokon az ételek szinte életre kelnek, a színek kiemelődnek, más és más hangulatot és érzéseket közvetítve a fehér illetve a fekete variánsokon.

A tányérok mérete és formája is igazodik az új, fine-dining gasztro trendhez. A nagyméretű pizzás/büfétányér 32 cm-es átmérőjével nagyvonalú alapot nyújt a kreatív tálaláshoz, épp úgy, mint a szinte ugyanekkora, széles peremű félgömb közepű pasztás tányér,  melyben a tésztán kívűl számos előételt, krémlevest, vagy egyéb különlegességet kreálhatunk és tálalhatunk gyönyörű módon.

A Manufacture Rock és a Manufacture Rock White kétféle designvonallal rendelkezik, egyik egy innovatív, másik inkább egy tradicionális irányt képvisel. Az előbbi tányérok perem nélküliek, nagy átmérőjűek, és szinte teljesen sík felületűek, míg a tradicionális lapos tányérokon jelen van a perem, és valamivel kisebb az átmérőjük is.

A kollekcióban a változatos megjelenésű lapos tányérok mellett zsemle tányér, a legújabb trendnek megfelelő “se nem mély, se nem lapos” tál, tészta tányér és tálka található – melyek akár egyesével is megvásárolhatók és tetszés szerint folyamatosan bővíthetők.

További részletes információ a prémium finomporcelánokról és asztali készletekről, a Villeroy & Boch belvárosi üzletében Budapesten, az  V. kerület Régi posta u. 5. szám alatti bemutatóteremben és a www.vbshop.hu Villeroy & Boch webáruházban.

– idézet: Csíki Sándor, Food & Wine –