10
feb

Caracalla Design Days 2016

Van egy különleges design kiállítás sorozat Magyarországon, a Caracalla Design Days, aminek ötlete idehaza rendhagyó módon nem egy kiállítás szervező céghez, hanem a fürdőszobai szegmens egyik meghatározó tagjához, a közel 25 éves Caracalla Fürdőszoba Stúdió nevéhez kötődik.

Caracalla 2014 DDay 214

De mi is ez a kiállítás, hogyan, és milyen meggondolásból evezett a profi és hiteles kereskedő cég a rendezvények ezen ismeretlen vizeire? Erről mesélt nekünk Csurgó Ágnes, a  Caracalla Fürdőszoba Stúdió tulajdonosa.

Megnyitó elött 2

Csurgó Ágnes:                                                                                                                                                A mára már kiállítás sorozatnak nevezhető Caracalla Deign Days gyökerei sokkal mélyebbre nyúlnak vissza, mint maga az első rendezvény ötlete és megtervezése. A kezdetek kezdetén,  a 90-es évek elején vettünk először rész kiállításon.

Antrax Saturn radiátor

A Caracalla portfóliójába első perctől a felső középtől, a prémium kategóriáig terjedő termékek tartoztak,  ezek értékesítése messze más szemléletet kívánt, mint az eddigi kiállításokon  látottak és tapasztaltak. Én a cég indulásának első percétől kezdve folyamatosan jártam külföldre szakmai kiállításokra, és az ott látottak valami egész más útról, más irányról tanúskodtak. Láttam hogyan mutatják be az új termékeket, láttam mi a prioritás. Láttam, hogy mindez ez a szemlélet itthon mennyire hiányzik.

Vendégek 6

A gyártók talán túl picinek tartják Magyarországot ahhoz, hogy kiállítóként megjelenjenek, inkább forgalmazó-kereskedő partnereikre bízzák hogy hol, hogyan mutatják be azt a terméket, amit éppen forgalmaznak. Amikor elindult a Lakástrend kiállítás, nagy elvárásokkal néztem elé, hisz a különleges művészi környezetben egy olyan új lehetőség csillant meg a szakma előtt, ami szinte kiaknázhatatlan kommunikációs lehetőségeket rejtett a design világ számára. Sajnálatos módon néhány év elteltével azonban valahogy szem elől tévedt a cél.

Caracalla 2014 DDay 093

2010-ben úgy gondoltuk, van olyan mondanivalónk, amiért érdemes lenni kimennünk egy ilyen rendezvényre, akkor jött ki ugyan is a GROHE Ondus, aminek itthoni debütálásához meggyőződésünk szerint méltó környezetet nyújthatott a Műcsarnok , csak…  egész másképp, ahogyan azt eddig bárki is megszokta. Ekkor ültünk le Bogár Róbert belsőépítésszel (akivel ekkor már évek óta számos közös projectet jegyeztünk) hogy egy merész húzással, valami egész újat mutassunk mind a szakma, mind a látogatók számára. Ennek érdekében a palettánkból összefogtunk további három olyan nagy márkával, mint a Kaldewei, a Duravit, és a Cordivari, és megszületett  a „kiállítás a kiállításban” gondolata, hogy úgy mutathassuk meg ezeket a termékeket, ahogyan teszik ezt a gyártók egy igazi kiállításon Milánóban, Londonban vagy épp Párizsban. A fogadtatás sikere  pedig, mindent vitt… Ez volt az a pillanat ami elhintette a gondolatot, ezzel pedig egy új kezdetének a lehetőségét  teremtve,  ami ott és akkor tudatosult bennünk: „Alea iacta est” vagyis a kocka el van vetve – nekünk kiállítást kell csinálni…

Caracalla Lakas2010trend Duravit puravida

Egy olyan kiállítást, ahol az innovációk , a termékek hozzájuk méltó milliőben kerülnek bemutatásra, azt sugallva, nézz meg érints meg, ismerj meg – és nem pedig azt, most azonnal vegyél meg…

Caracalla DDay Axor Starck Organic

A gondolat és a történet 2013- ban vált valósággá, az első CARACALLA DESIGN DAYS kiállítással.  Most van itt a pillanat, hogy összehozzuk azokat az építészeket,  belsőépítészeket, akiknek be tudjuk mutatni az a milliőt, amiket mi a márkáinkkal sugallunk. Az ötlettel felkerestük képviselő partnereinket, és mivel ők abszolút nyitottan és pozitívan álltak hozzá, belevágtunk, és alig 2 hónapnyi szervezés után 2013. február 24-én megnyitottuk az első kiállítást Budapest belvárosában, a Garibaldi Bisztro rendezvénytermében. Sikerült egy nagyon jó kis csapatot összehoznunk, akikkel azóta is együtt dolgozunk minden évben. Hechendofer Tímea divattervező, Birtalan Csaba /Amelion Kft kiállítás kivitelező és Kelemen Emma dekoratőr munkái szerves részei a kiállításoknak.

Caracalla DDay 441

Az első kiállítás egy két napos rendezvény volt, amire már akkor hívtunk főiskolásokat és egyetemistákat is. Később ez a  gondolat érlelődött tovább: mi lenne ha kiírnánk a fiataloknak egy formatervezői pályázatot. Vagyis már rögtön, akkor amikor még az első kiállítás javában zajlott elkezdtünk beszélni arról, hogyan legyen a következő  – hiszen senkiben fel sem merült, hogy nem lesz folytatás. Eleve jó érzés volt, hogy sokan eljöttek, aztán az, hogy akik eljöttek aktív részesei voltak a rendezvénynek.  Szinte minden sarokból hallatszottak  a „woow, láttad, és ezt láttad…” kezdetű mondatok, ami Bogár Róbert attraktív és meghökkentő designja váltott ki. A második kiállításon már volt egy „örömünnep” fíling is, ahol a szakma ismét egymásra talált, és már további olyan izgalmas részletekkel is bővült a rendezvény, mint például a formatervezői pályázat, aminek ötlete ugye már az előző kiállításon felvetődött.

Christian Sieger és Andreas Ensling

A formatervezői pályázattal kapcsolatban volt egy lényeges kitételünk, ne a formatervezők, hanem a még hallgató diákok pályázzanak.  Az első pályázat a Villeroy & Boch közreműködésével zajlott, a feladat egy mosdó tervezés volt, amire ekkor 14 pályamunka érkezett, melynek nyertese többek közt egy szakmai útra szóló meghívást, később egy gyakornoki állásajánlatot kapott a Villeroy & Bochtól. A második formatervezői pályázat partnere az AXOR volt, erre már 34 pályázat érkezett, és mind a két nagy egyetem a MOME és a Nyugat-magyarországi Egyetem is betette féléves anyagnak a pályázatot.

1. helyezett Ollé Gellért

Úgy gondoltuk, ha már a formatervezői pályázatok ekkora sikerre tettek szert, és ilyen aktív fogadtatásban részesültek, akkor érdemes lenne előadásokkal is bővítenünk a rendezvényt, ahol a diákok és a szakma számára érdekes gondolatok hangzanának el, akár világhírű nemzetközi designerek tolmácsolásában is. Ezekre a szakma elismert képviselői mellett többek közt már olyan neves külföldi designerek is érkeztek vetítésekkel egybekötött előadásokat  tartani, mint Christian Sieger, a Sieger Design egyik alapító-tagja, Andrea Enslin, a Miele designere, Felicitas Albring és Manuel Züfle, az Axor brand managerei, Emanuele Sommaruga, a Gessi brand managere és Martin Whieldon a Samuel Heath képviseletében. Az előadások végén, mint azok lezárásként is, kötetlen beszélgetésekre is lehetőség nyílt az előadók és a közönség közt.

Christian Sieger előadás4

A kiállítás évről-évre növekvő sikere, és látogatottsága  tavaly már szembesített egy olyan „problémával”, hogy  a rendezvénynek évek óta helyszínt adó Garibaldi Bisztrót kinőttük, ezért az idei évben egy lépéssel tovább kellett lépnünk.  Ez a lépés pedig egy eggyel nagyobb léptékű helyszín keresése volt amit végül meg is találtunk a háromszintes, korábban trafóházként működő, gyönyörű art deco stílusú épület, a TESLA BUDAPEST falai közt, külön-külön tágas helyszínekkel a megnyitónak, a kiállításnak, és az előadásoknak. A kiállítás alapterülete megnövekedett, így még egy álmot meg tudtunk valósítani, be tudtuk  vonni a lakberendezés további jó néhány szegmensét, ahol a design és a magas minőség ugyanúgy alapvető része a cégfilozófiának.  Az idei kiállító partnereink, a Duravit,  Laufen,  Kaldewei,  Emco,  Villeroy & Boch,  Hansgroe – Axor, Dornbracht,  Alape, Gessi, Hüppe, Bisazza, Glass 1989, Fiandre, Zehnder, Runtal, Ligne Roset, a Gira, az Internorm, a Style Center by Müller Mónika, a Gira, a 3F Project, a Dekor Classic, és a Siemes-Bosch.

Gessi

A kiállításnak idén is lesz egy csattanója, most is lesz egy olyan gyártó, akinek a világpremierje nálunk lesz, a 2016-os újdonságát élőben először, itt a CARACALLA DESIGN DAYS-en mutatja be a nagyközönségnek.

A négy napos rendezvénynek idén már két komoly szponzora is van: a nem szokványos úton járó, nagyon innovatív és környezettudatos Magnetbank, és a Porsche Pest, aki ezen a rendezvényen bemutatja  a legújabb A4-es Audit, valamint felajánlott egy hosszú hétvégés tesztvezetést, amit a kiállításra jegyet váltók között sorsolunk ki.

Ez a kiállítás, nem a Caracalláról, mint kereskedő cégről szól, nem egy Caracalla rendezvény. Ez egy kiállítás, ahol a legújabb innovációk kerülnek, bátran mondhatom különleges környezetben bemutatásra.

Megnyitó 3

Csupán a nevünket (mint ötletgazda), a szakmai tapasztalataimat és kapcsolati tőkémet adom ebbe a rendezvénybe, amiben a design iránti szerelem és tisztelet vezérel, és hogy reményeim szerint minél többen ismerjék meg, értsék meg  és tiszteljék az öncélúság mentes valódi design értéket…

2 

Csurgó Ágnes – Caracalla Fürdőszoba Stúdió