15
Már

Caracalla Design Days – 2015

_MG_6789_smalla

2015. február 25-28. között, a harmadik CARACALLA DESIGN DAYS-en nem kisebb tervezők fürdőszobai újdonságai debütáltak Magyarországon, mint PHILIPPE STARCK  és ANTONIO CITTERIO.

16537000019_832901caf2_b

A két sztárdizájner csaptelepei a Hansgrohe AXOR márkájának új, 2015-ös kollekcióinak darabjai. Az immár 20 éves Caracalla Fürdőszoba Stúdió harmadik éve rendezte meg a szaniterpiac exkluzív újdonságait felvonultató Caracalla Design Days-t. A sokrétű rendezvényen a meghökkentő enteriőrök mellett szakmai előadásokkal, és a partner-kiállító Hansgrohe-val közösen meghirdetett „Formabontó design a megvalósíthatóság határain táncolva” formatervezési pályázat kiállításával várták az érdeklődőket a Garibaldi Bisztróban.

16697229096_c54e286b17_b

16697228696_d10e2d9e13_b

Az eseményen működés közben is bemutatott AXOR Starck V a négynapos seregszemle talán leginkább formabontó terméke, hiszen egy üvegből készült csaptelepről van szó, amely a víz valódi természetének és a benne rejlő életerő megtapasztalásának élményét nyújtja. Az üzemelő csap üvegtestében örvény formájában tör fel a víz, amely a többéves tervezői folyamat során tökéletesített formán átfolyva, a természetes forrásokra jellemző dinamikával csobog a használó kezére.

P1020670_small

Az 1901 óta működő német cég nevével összeforrt a fenntartható design fogalma. Ennek megfelelően az AXOR Starck V sem nélkülözheti a víztakarékosság szempontját, így a mindössze 4 l/perces fogyasztásával, lakossági szinten a lehető legalacsonyabb fogyasztást biztosítja.

16537000299_09e772db76_k

16100804064_6fadcddebc_k

A Bogár Róbert belsőépítész által megálmodott, a Mad Max világát idéző térben kiállításra kerültek további újdonságok is: az AXOR Citterio E, és az AXOR Starck Organic kollekciók, az AXOR Universal fürdőszobai kiegészítő rendszer. A tervezőkről a márka termékmenedzsere, Manuel Züfle prezentációjában tudhattunk meg érdekességeket. Egy enteriőr erejéig visszatekinthettünk például 1995-be, amikor a cég megkezdte a közös munkát Philippe Starckkal. „Nagy utat tettünk meg: akkoriban a fürdőszoba lényege leginkább egy mosógép funkcionalitásában merült ki, mára azonban az élettér, az otthon fontos része.” – mondta az Axor termékmenedzsere.

P1020716_small

A bemutatott termékújdonságoknak hosszú életgörbe jósolható, hiszen a márkát az időtlen design, a 10-20 éve folyamatos gyártásban lévő modelljei jellemzik legjobban.

P1020648_small

A rendezvény részeként a Caracalla Fürdőszoba Stúdió és a Hansgrohe Magyarország Kft AXOR márkája formatervezési pályázatot hirdetett a fiatal tehetségek számára azzal a céllal, hogy támogassa a következő generáció újszerű látásmódjának kibontakozását és méltó megjelenési lehetőséget biztosítson ennek prezentálására.

A pályázat témája: a “Formabontó design a megvalósíthatóság határain táncolva” – avagy hogyan feszegethetjük a határt a megvalósíthatóság és a kivételesen egyedi, akár meghökkentő design között.

A pályázatra érkező alkotásokat szakmai zsűri bírálta el, melynek elnöke Philip Grohe, a Hansgrohe céget alapító család tagja, további  tagjai pedig Császár Zoltán – ügyvezető igazgató, a Hansgrohe Magyarország Kft képviseletében, Csurgó Ágnes – a Caracalla Fürdőszoba Stúdió tulajdonosa,  Martinkó József – az Oktogon Magazin vezető szerkesztője, design szakértő és  Bogár Róbert – belsőépítész voltak.

A nyertesek:

1. Kovács Apor  – Twist/Mome

16575647008_a5c4fa8e1e_k

2. Fekete Tamás Move/Mome

16143283113_c6dd9d2966_k

3. Szűcs Bence XC/NYME

16575835500_cb5f94c8af_k

Zsüri különdíja: Papp Gábor Gémeskút/Szent István Egyetem Győr

16577080899_8d0396919f_k

Közönségdíj: 
Szabó Bonifác Rain/MOME

16555951777_5091d0f60c_k

A díjazottak értékes Hansgrohe utalványokat, valamint szakmai utat nyertek a cég németországi központjába.

16737344776_6bb97a50ea_k

info: CARACALLA  FÜRDŐSZOBA STÚDIÓ